traducido por Federico Dilla
Export where do you start?
By Victor Mondragon
Adviser export market analyst and trainer on foreign trade. Consultant of the Peruvian Chamber of Foreign Trade. Founder and editor of the Journal of the Exporter.
Export in a highly competitive global market can be a daunting task for many business owners and entrepreneurs. However, export is not an exclusive activity for the "big". If you are an entrepreneur of a small business or entrepreneur wanting to start a business abroad. He commented export is a mix of training, planning and patience.
Therefore, before you start exporting, you must first have the basics, time, nerves, imagination, capital, energy, knowledge, and clear determination. If you have these points, it is halfway to export. If you want to reach export and stay, I invite you to implement the following plan of action 8 steps:
1. Conduct a market study (study of the composition of the market) detailed to determine whether there is a need for your product. Furthermore, this study serves as an alert to possible barriers to entry in the target market, such as tariff and non-tariff barriers.
2. Be clear about the answer to this question Why would buy your product and not another? Having defined its differentiation. If you believe that there are no competitors, adequate research (step 1) it was not performed. Continue to investigate.
3. Determine the size of the market where you are exporting their products. Also, your offer must be in accordance to the needs of the foreign market. That is, listen to your customers.
4. Participate in all possible events in the foreign market, whether fair or trade missions.
5. Develop promotional material such as brochures, catalogas and printed and virtual presentation, preferably in the language of the country.
6. Be prepared to answer accurately before any questions from customers about your product. For example, inform the customer about the volume of production, production facilities, product quality, time of delivery, packaging, transport and price.
7. regularly visit customers on arrival if possible, otherwise maintain frequent contact electronically. Customize your relationships.
8. Practice patience and must always assume that if something is not working, you're not working hard enough. Keep trying, and if necessary switch to a different approach to achieve the result.
First of all, this 8-step plan is not a sure ticket to success as an exporter. But certainly if you implement these steps, your chances of success will certainly improve.
Exportar ¿por dónde empezar?
Por Víctor Mondragón
Asesor de exportación, analista de mercados y formador en temas de comercio exterior. Consultor de la Cámara Peruana de Comercio Exterior. Fundador y editor del Diario del Exportador.
Exportar en un mercado global tan competitivo puede ser una tarea intimidante para muchas empresarios y emprendedores. Sin embargo, exportar no es una actividad exclusiva para los “grandes”. Si usted es empresario de una pequeña empresa o emprendedor con ganas de iniciar un negocio en el exterior. Le comento exportar es una mezcla de formación, planificación y paciencia.
Por ello, antes de comenzar a exportar, primero debe tener los conceptos básicos, el tiempo, los nervios, la imaginación, el capital, la energía, conocimiento, y determinación clara. Si usted tiene estos puntos, está a la mitad del camino para exportar. Si quieres llegar a exportar y mantenerse, le invito a implementar el siguiente plan de acción de 8 pasos:
1. Realizar un estudio de mercado (estudio de la composición del mercado) detallado para determinar si hay una necesidad de su producto. Además, este estudio funciona como una alerta a los posibles obstáculos a la entrada en el mercado de destino, como barreras arancelarias y no arancelarias.
2. Tener claro la respuesta a esta pregunta ¿Por qué le compraría su producto y no otro? Tener definido su diferenciación. Si cree que no hay competidores, no se realizó una investigación suficiente (paso 1). Siga investigando.
3. Determinar el tamaño del mercado a donde va a exportar sus productos. Asimismo, su oferta debe estar en concordancia a las necesidades del mercado exterior. Es decir, escuchar a sus clientes.
4. Participar en toda los eventos posibles en el mercado extranjero, ya sea ferias o misiones comerciales.
5. Elaborar material promocional como folletos, catalogas y tarjetas de presentación impresos y virtuales, preferiblemente en el idioma del país.
6. Estar preparado para responder de manera precisa antes cualquier pregunta de los clientes sobre su producto. Por ejemplo, informar al cliente acerca del volumen de producción, instalaciones de producción, la calidad del producto, el momento del suministro, el envasado, el transporte y el precio.
7. Visitar regularmente a los clientes en destino si es posible, caso contrario mantener un contacto frecuenta vía electrónica. Personalizar sus relaciones.
8. Practicar la paciencia y siempre ha de asumir que, si algo no está funcionando, usted no está trabajando lo suficientemente duro. Seguir intentando, y si es necesario cambia a un enfoque diferente para lograr el resultado.
Ante todo, este plan de 8 pasos no es un boleto seguro al éxito como exportador. Pero sin duda si pone en práctica estos pasos, sus posibilidades de éxito sin duda mejoraran.