viernes, 24 de junio de 2016

Five key websites for international trade

http://www.eintrade.eu/category/blog/

traducido por Federico Dilla

Five key websites for international trade

23/06/2016/0 Comments / in Blog / by Eintrade
12607195_10207484426541631_1786110559_nEn Internet you can find many websites with extensive information about each of the issues related to international trade -Search for customers and suppliers, import-export statistics, legislation, risk of each country, international agreements, public tenders or customs .

This information is usually taken as a reference in managing multiple aspects and in making decisions so it is necessary that these sources of information is completely reliable. In this sense, the selection of sources of information and content is critical.

Moreover, managing the flood of information that we are offered requires search, filter, read, organize and implement the content of the fastest and most efficient way.

In such a large and international trade, Eintrade field, we have selected five key for international trade websites containing general and practical for exporting companies:

1. Infotrade, the metabase is a database that provides access to sites on international trade and international business. An easy search, -information issues of countries, international statistics, market research, international logistics ... - and country. http://www.globalnegotiator.com/es/infotrade-base-de-datos

2. Linescape is an independent global maritime search and compare different shipping transits in -Dates schedules and arrival-departure and transit times. http://www.linescape.com/

3. GlobalTrade.net helps search providers related to international trade in services worldwide, classifying searches by themes and countries. http://www.globaltrade.net/

4. Terminology for Europe- IATE -interactive a fundamental translate terminology in any EU language and interactive multilingual dictionary for the European Union.

http://iate.europa.eu/SearchByQueryEdit.do

5. Market Access Database -section of the European Commission, it is useful and valuable on requirements and barriers to export information from the EU and imported from outside the EU

http://madb.europa.eu/madb/indexPubli.htm

Cinco sitios web fundamentales para el comercio internacional

12607195_10207484426541631_1786110559_nEn Internet es posible encontrar multitud de sitios web con una amplia información sobre cada uno de los aspectos relacionados con el comercio internacional —búsqueda de clientes y proveedores, estadísticas import-export, legislación, riesgo de cada país, acuerdos internacionales, licitaciones públicas o aduanas.
Esta información suele tomarse como referencia en la gestión de múltiples aspectos así como en la toma de decisiones por lo que es necesario que esas fuentes de información sean totalmente fiables. En este sentido, la selección de fuentes de información y contenidos es crítica.
Por otra parte, gestionar la avalancha de información que se nos ofrece requiere buscar, filtrar, leer, organizar y aplicar el contenido de la forma más rápida y eficaz.
En un ámbito tan amplio como el comercio internacional, en Eintrade, hemos seleccionado cinco sitios web fundamentales para el comercio internacional con contenido de tipo generalista y práctico para las empresas exportadoras:
1. Infotrade, es la metabase, una base de datos que ofrece acceso a las mejores webs de comercio internacional y negocios internacionales. Una búsqueda fácil, por temas —información de países, estadísticas internacionales, estudios de mercado, logística internacional…— y por país. http://www.globalnegotiator.com/es/infotrade-base-de-datos
2. Linescape es un buscador global independiente de tránsitos marítimos y compara diferentes navieras en schedules —fechas de salida y llegada—y tiempos de tránsito. http://www.linescape.com/
3. GlobalTrade.net ayuda a buscar proveedores de servicios relacionados con comercio internacional en todo el mundo, clasificando las búsquedas por temas y países. http://www.globaltrade.net/
4. IATE —InterActive Terminology for Europe—, un diccionario multilingüe e interactivo de la Unión Europea, fundamental para traducir terminología en cualquier idioma de la UE.
5. Market Access DataBase —sección de la Comisión Europea— en ella se encuentra toda la información práctica y de valor sobre requisitos y barreras para exportar desde la UE e importar desde fuera de la UE

China, a market of opportunities through multilateral funding

http://www.icex.es/icex/es/navegacion-principal/que-es-icex/sala-de-prensa/sala-prensa/NEW2016648064.html

traducido por Federico Dilla
China, a market of opportunities through multilateral funding

23/06/2016
Beijing
Beijing
17 Transport, energy and the environment are traveling to Beijing to participate in Multilateral Partnership Conference organized by ICEX


ICEX Spain Export and Investment in coordination with the Economic and Commercial Office of Spain in Beijing, organized the first edition of Days of Multilateral Partnership to be held in Beijing from 6 to 8 July. As part of this activity, 17 Spanish companies will travel to China to identify opportunities through multilateral funding. The conference will be inaugurated by the Secretary of State for Trade, Jaime García-Legaz, and closed by the CEO of ICEX, Francisco Javier Garzón.

The main sectors will gather in this conference are transport infrastructure, energy and the environment, especially water and waste treatment urbanos-. During the meeting a series of specialized seminars will be held in the aforementioned sectors, with the presence of representatives of major multilateral financing institutions. The issue to be addressed will revolve around two panels: "multilateral financing infrastructure projects" and "Spain and China in finance and global infrastructure development."

Also during the conference on 7 and 8 July agendas B2B interviews for companies that have requested, as well as a visit to the provisional headquarters of the Asian Infrastructure Investment Bank (AIIB) will be developed.

China, a strip, a route
China, and Chinese companies have emerged in recent years as major players in international markets infrastructure, financing and implementing projects worldwide. Especially but not only in Asia, Africa, Middle East and Latin America.

It also highlights the strategy of "A strip, one path" -OBOR, its acronym in English that means multiplying the Chinese presence, particularly in the financing and implementation of infrastructure projects in the hallway or Eurasian corridor, but not only . OBOR initially expected six runners: China-Pakistan Economic Corridor, Bangladesh-China-India-Myanmar, China-Mongolia-Russia Corridor, Euro-Asia Land Bridge, China-Asia Corridor Central and West Asia, and China-Indochina Corridor Economic Corridor.

China is putting a large number of both bilateral financial resources and as a contribution to multilateral agencies in projects in different countries available to Chinese companies. In addition to the more traditional China Development Bank and Eximbank instruments, China has created a new Silk Road Fund with a budget of 40,000 million USD, and has driven both the New Development Bank and the Asian Infrastructure Investment Bank, both with a capital of 100,000 million dollars each.

The new Asian Infrastructure Investment Bank, which is headquartered in Beijing, started out early 2016. It has 57 Founding Members Prospective, including Spain, and a significant number of Western countries, which is a special monitoring parameters Bank operation and clear expectations of business for their companies. The Bank is providing procurement policies, and social and environmental standards, high degree of transparency.

China, un mercado de oportunidades a través de la financiación multilateral

23/06/2016
Pekín
Pekín
17 empresas de transporte, energía y medio ambiente viajan a Pekín para participar en las Jornadas de Partenariado Multilateral organizadas por ICEX

ICEX España Exportación e Inversiones, en coordinación con la Oficina Económica y Comercial de España en Pekín, organizan la primera edición de unas Jornadas de Partenariado Multilateral en Pekín que se celebrarán del 6 al 8 de julio. En el marco de esta actividad, 17 empresas españolas viajarán al país asiático para identificar oportunidades a través de la financiación multilateral. Las jornadas serán inauguradas por el secretario de Estado de Comercio, Jaime García-Legaz, y clausuradas por el consejero delegado de ICEX, Francisco Javier Garzón.
Los principales sectores que se darán cita en estas jornadas son infraestructuras de transporte, energía y medio ambiente -especialmente agua y tratamiento de residuos urbanos-. A lo largo del encuentro se realizarán una serie de seminarios especializados en los sectores antes mencionados, con presencia de representantes de las principales instituciones de financiación multilateral. La temática que se abordará girará en torno a dos paneles: “Financiación multilateral de proyectos de infraestructuras” y “España y China en financiación y desarrollo de infraestructuras globales”.
Asimismo, durante las jornadas del 7 y 8 de julio se desarrollarán las agendas de entrevistas B2B para las empresas que lo hayan solicitado, así como una visita a la sede provisional del Asian Infrastructure Investment Bank (AIIB).
China, una franja, una ruta
China, y las empresas chinas, se han revelado en los últimos años como actores destacados en los mercados internacionales de infraestructuras, financiando y ejecutando proyectos por todo el mundo. Especialmente, pero no sólo, en Asia, África, Oriente Medio y América Latina.
Asimismo, destaca la estrategia de “Una franja, una ruta” -OBOR, en sus siglas en inglés- que supone multiplicar esa presencia china, en particular en la financiación y ejecución de proyectos de infraestructuras en el pasillo o corredor euroasiático, pero no únicamente. OBOR prevé inicialmente seis corredores: Corredor Económico China-Pakistán, Corredor Económico Bangladesh-China-India- Myanmar, Corredor China-Mongolia-Rusia, Puente Terrestre Euro-Asiático, Corredor China-Asia Central-Asia Occidental, y Corredor China-Indochina.
China está poniendo a disposición de las empresas chinas un gran número de medios financieros, tanto bilaterales como en forma de contribución a organismos multilaterales en proyectos en diferentes países. Además de los instrumentos más tradicionales del China Development Bank y del Ex-Im Bank, China ha creado un nuevo Silk Road Fund con una dotación de 40.000 millones de USD, y ha impulsado tanto el New Development Bank como el Asian Infrastructure Investment Bank, ambos con un capital de 100.000 millones de dólares cada uno.
El nuevo Asian Infrastructure Investment Bank, que tiene su sede en Pekín, comenzó su andadura principios de 2016. Cuenta con 57 Prospective Founding Members, entre ellos España, y un número relevante de países occidentales, lo que supone una especial vigilancia en los parámetros de funcionamiento del Banco y unas claras expectativas de negocio para sus empresas. El Banco se está dotando de políticas de procurement, y de estándares sociales y ambientales, de elevado grado de transparencia.

miércoles, 22 de junio de 2016

What is Smarketing?

https://marketingtalentleadership.com/2016/05/11/smarketing/

traducido por Federico Dilla

BEGOÑA GONZÁLEZ ARANGO
Artículo publicado en PuroMarketing
What is Smarketing? 
In many companies, especially large ones, the sales and marketing departments have good communication and this can be detrimental to the company. The lack of strategy between the two departments can lead to the search for non-qualified leads and therefore the loss of time between the teams.
Sales and marketing have to work as one team to achieve success and fulfill the goals. How to achieve it?
Effective alignment between sales and marketing within a business leads to achieve growth of the company in some cases up to 20% growth compared with companies that do not. To this cohesion is called, Smarketing.SMarketing (sales & marketing) is a process that involves aligning sales and marketing strategies for lead generation, with the aim of turning them into an integrated entity and that both teams work on same goals and shared objectives.

Strategies that will help us optimize resources as it works to minimize potential conflicts of interest between the two departments, multiply efforts and ensure the quality of the leads.

To achieve good coordination between the two departments, it is necessary:

Communication: good and frequent communication is the first step towards integration. This is promote open and constant interaction between the two departments so that at all times the objectives of each and the success that generated the catch are known.
Motivation: build shared ideas through meetings Smarketing,
- Welcoming the efforts made in equipment

- Changes regularly to share strategies to adapt new targets or customers

- An analysis of sales to optimize the results and know what works and what does not

- Analyze the most successful campaigns

- Share sales tactics and marketing

Unification jointly express ideas to improve the leads obtained and coordinate the best content to share at all times behave according to each client. Both departments need to know the strategy and share the same content generated by transmitting the image of the company before different customers.
multiple relationships: provide many types of feedback between marketing and sales.
Integration: unify the software they work with both departments will help reduce costs and facilitate information management. Having a CRM set will speed up processes and thus help the classification of leads achieved.
The benefits obtained are:

For the sales department: leads obtaining better quality, more skilled leading to the sales team to close sales with less effort.
For the marketing department: reliable and quality information from the sales department to help implement the best marketing actions
To make a good Smarketing is necessary to define concrete goals that capture the largest number of quality leads and have feedback from the sales department when making the qualification of leads and whether what we are doing we are doing well.

Principles for successful Smarketing

Regular meetings between marketing and ventas.La most companies make monthly or quarterly reports sales and are not shared or discussed with the marketing department. This analysis is essential to see every day the evolution of our market and our customers. It will help us better manage our message from both marketing and sales.
Smarketing measure success in important económicos.Es results measure the actions of both departments with revenue results, fees and efficiency. Success should be measured with the flow of sales and fewer resources.
Let us guíen.Son customers they should indicate us at what stage of the sales process are and this will help us know how to address them.
The strategic content is the key. We know the problem of our client and tell you how we can solucionárselo. This step is especially crucial in the early stages of purchase, where the consumer / client does not know where to turn.
In the end, what it is is direct potential customers to our business. The Smarketing not only focuses on performing marketing on social networks, blogs, websites, emails ... it feeds on the alignment of the sales department to know at all times that process is our potential customer so they can deliver what you need in each phase of their buying process. The force between sales and marketing is the key to achieving the objectives.

Principios del Smarketing

En muchas compañías, especialmente aquellas de gran tamaño, los departamentos de ventas y marketing no tienen una buena comunicación y esto puede llegar a ser perjudicial para la empresa. La falta de estrategia entre ambos departamentos puede conducir a la búsqueda de clientes potenciales no cualificados y por consiguiente la pérdida de tiempo entre ambos equipos.
Ventas y marketing tienen que trabajar como un sólo equipo para lograr el éxito y cumplir la metas. ¿Cómo lograrlo?
La alineación efectiva entre ventas y marketing dentro de un negocio, lleva a lograr el crecimiento de la compañía en algunos casos de hasta un 20% de crecimiento en comparación con las empresas que no lo hacen. A esta cohesión se le llama, Smarketing.SMarketing (sales + marketing) es un proceso que consiste en alinear las estrategias de ventas y marketing para la generación de leads, con el objetivo de convertirlos en un ente integrado y que ambos equipos trabajen sobre las mismas metas y objetivos compartidos.
Estrategias que nos ayudarán a optimizar recursos, ya que trabaja en minimizar posibles conflictos de intereses entre ambos departamentos, multiplicar los esfuerzos y garantizar la calidad de los leads.
Para lograr una buena coordinación entre ambos departamentos, es necesario:
  • Comunicación: una buena y frecuente comunicación es el primer paso hacia la integración. Se trata de promover la interacción abierta y constante entre ambos departamentos de forma que en todo momento se conozcan los objetivos de cada uno y el éxito que generará el alcanzarlos.
  • Motivación: construir ideas compartidas mediante reuniones de SMarketing,
– celebrando los esfuerzos conseguidos en equipo
– compartir regularmente los cambios para adaptar las estrategias de los nuevos objetivos o clientes
– realizar un análisis de las ventas para optimizar los resultados y saber lo que funciona y lo que no
– analizar las campañas de mayor éxito
– compartir tácticas de ventas y de marketing
  • Unificación: manifestar conjuntamente ideas para mejorar los leads obtenidos, así como coordinar los mejores contenidos a compartir en cada momento según se comporte cada cliente. Es necesario que ambos departamentos conozcan la estrategia y compartan los mismos contenidos que se generan, transmitiendo la misma imagen de empresa antes los distintos clientes.
  • Relaciones múltiples: proporcionar muchos tipos de retroalimentación entre marketing y ventas.
  • Integración: unificar el software con el que trabajan ambos departamentos ayudará a reducir costes y facilitará la gestión de la información. Tener un CRM conjunto dará agilidad a los procesos y así ayudará a la clasificación de los leads logrados.
Los beneficios que se obtienen son:
  • Para el departamento comercial: obtención de leads de mejor calidad, más cualificados lo que lleva a que el equipo comercial cierre ventas con menos esfuerzo.
  • Para el departamento de marketing:información fiable y de calidad desde el departamento comercial que ayudará a poner en marcha las mejores acciones de marketing
Para realizar un buen Smarketing  es necesario definir objetivos concretos que permitan captar el mayor número de leads de calidad así como tener el feedback del departamento comercial a la hora de realizar la cualificación de los leads y saber si lo que estamos haciendo lo estamos haciendo bien.

Principios para el éxito de Smarketing

  1. Reuniones periódicas entre marketing y ventas.La mayoria de las empresas realizan informes de ventas mensuales o trimestrales y no se comparten ni se analizan con el departamento de marketing. Es imprescindible dicho análisis para ver cada día la evolución de nuestro mercado y de nuestros clientes. Nos ayudará a gestionar mejor nuestro mensaje tanto desde marketing como desde ventas.
  1. Medir el éxito Smarketing en resultados económicos.Es importante medir las acciones de ambos departamentos con resultados de ingresos, cuotas y eficiencia. El éxito se debe medir con el flujo de ventas y el menor número de recursos.
  1. Dejar que los clientes guíen.Son ellos nos que nos deben indicar en qué fase del proceso de venta se encuentran y ello nos ayudará a saber cómo dirigirnos a ellos. 
  1. El contenido estratégico es la clave. Debemos conocer el problema de nuestro cliente e indicarle cómo nosotros podemos solucionárselo. Este paso es crucial principalmente en las primeras fases de compra, donde el consumidor / cliente no sabe a quién dirigirse.
Al final, de lo que se trata es de dirigir a los clientes potenciales a nuestro negocio. El Smarketing, no solamente se centra en realizar marketing en redes sociales, blogs, webs, emails…se alimenta de la alineación del departamento de ventas para saber en todo momento en que proceso se encuentra nuestro cliente potencial y así poder ofrecerle lo que necesita en cada fase de su proceso de compra. La fuerza entre ventas y marketing es la clave para alcanzar los objetivos.

How to get best candidates for my franchise

http://blog.prensaycomunicacion.es/como-conseguir-mejores-candidatos-para-mi-franquicia?utm_campaign=tofu.x10candidatos.ebook&utm_content=35480102&utm_medium=social&utm_source=linkedin

traducido por Federico Dilla

How to get best candidates for my franchise
Posted by Jose Antonio Tovar on Jun 15, 2016 20:40:52
Jose Antonio Tovar

Get-franchised-cualificados.png

One of the challenges facing a responsible expansion of a franchise is the acquisition of qualified candidates for the franchise. It is common to hear talk about the methods used to capture summary franchisee primarily two: Portales franchise and attending trade fairs.

The main problem with this traditional method of recruiting candidates is that they lose many hours receiving forms mostly or have nothing to do with our franchisee profile, or do not qualify (because they have no money to invest or do not know what they want), at other times even requests for information from people who have not even been interested in the franchise but we get a bounce is received. All this expansion responsible can not account until it begins to call and send dossiers franchise.

The result? Much time is lost attending to people who are not going to become franchisees. But it is not only time, economic resources also insist on the work of expansion: franchise payments portals, consulting expansion, attending trade fairs ...
Infografia-Captar-Franquicias.png
The problem of the fairs is the same. In recent years, experience tells us that 55% of people attending a trade show are providers, the remaining 45% over 25% are curious who have not defined that want to invest franchise model. Ie it is giving them the same hairdresser that a travel agency or a restaurant ... Given the great differences between one model and another business, it is almost impossible that this candidate is qualified.

alternative strategies:

For expanding a franchise you can use more tools than just portals and fairs. In fact in the last 5 years the number of franchises in more than 10 years of history has been reduced by 90% in the participation of these events. They may need no longer participate or have found other ways to acquire investors. These companies have focused on their own tools and own marketing actions. Mainly three:

- Communication and PR Campaign: Keeping a relationship with the media, generating news, looking for media presence. Another way has been his own communication with investors through Mail Marketing, Blogs with content, internal magazines, mobile applications, own focused events attract visitors and potential candidates, media communication campaigns that provide brand visibility and notoriety.

- Event: The organization of an event with a special reason is a very productive tool for franchises. Harnessing the opening of a facility to hold a special event and invite potential candidates makes the conversion rate increase by 70%. "The WOW effect" is undecided candidates in person and see live and live a mounted project and running. If above this event is a success and get attract attention for its assembly, participation, volume of people, celebrities, etc ... as the percentage increase. They fall in love by what they see.

- Online Marketing Strategy aimed at attracting qualified candidates: Today the battles for the acquisition of franchise candidates are fought on the Internet. Why live portals analytical and attracting visitors and contacts, so you pay in positioning Google through AdWords. But why set up a strategy of third party sites? That is, what we should do is to work the franchises own positioning of the franchise. Caring for the web is a key factor and work different strategies to attract leads or candidates.

Harnessing the Online Marketing can be key in the development of the expansion of a franchise. Mix these 3 actions can bring a resounding success in the campaign of a franchise. Getting a presence in the media, have a good website, a form of effective contact, process automation and AutoResponders to requests or even know qualify contacts will not only save you money but will allow us to focus on candidates who really have a chance to become franchisees.

To use Marketing franchises have developed a number of tools that are nowadays available to everyone. Many of them have free versions (MailChimp for email marketing, wordpress for Web), and others are affordable for all budgets (LeadPages or Instapage). There are also more advanced tools and encompassing the whole set of utilities to carry out any specific strategy (HubSpot or Marketo) although it would have to delve into the specific needs and objectives.

To succeed, you need well-defined strategy, content and tools that you use. The cost in the end is not higher than the set of traditional methods (franchise portals, mass mailings, purchase of databases and fairs) but the results are exponentially more effective. In fact that is proven by these marketing techniques candidates obtained for the franchise they are more qualified than the rest so you have a greater success rate of 65%.

Infografia-Capture-Franquicias.png

In the tests we can refer. From experience: which candidate is more likely to franquiciarse, which has directly entered by the web form of a franchise or entering other traditional route? The answer is clear, according to published data, candidates who come through their own web forms a franchise are 75% more successful than the rest.

Cómo conseguir mejores candidatos para mi franquicia

Posted by Jose Antonio Tovar on 15-jun-2016 20:40:52

Conseguir-franquiciados-cualificados.png
Uno de los retos a los que se enfrenta un responsable de expansión de una franquicia es la adquisición de candidatos cualificados para la franquicia. Es común escuchar hablar sobre los métodos utilizados para la captación de franquiciado que se resumen fundamentalmente  dos: Portales de franquicias y asistencia a ferias.
El principal problema de este método tradicional de captación de candidatos es que se pierden muchas horas recibiendo formularios que en su mayoría o no tienen que ver con nuestro perfil de franquiciado, o no reúnen los requisitos (por que no tienen dinero para invertir o no saben lo que quieren), en otras ocasiones incluso se reciben solicitudes de información de personas que ni siquiera se han interesado por la franquicia sino que nos llega de rebote. De todo esto el responsable de expansión no se puede dar cuenta hasta que comienza a llamar y a enviar los dossieres de franquicia.
¿El resultado? Se pierde mucho tiempo atendiendo a personas que no se van a convertir en franquiciados. Pero no sólo es el tiempo, también recursos económicos que se empeñan en la labor de expansión: pagos en portales de franquicias, consultoría de expansión, asistencia a ferias… 
El problema de las ferias es el mismo. En los últimos años la experiencia nos indica que el 55% de asistentes a una feria son proveedores, del 45% restante más del 25% son curiosos que no han definido que modelo de franquicia quieren invertir. Es decir que les da lo mismo una peluquería que una agencia de viajes o un restaurante… Teniendo en cuenta las grandes diferencias que hay entre un modelo y otro de negocio, es casi imposible que este candidato esté cualificado.
Estrategias alternativas:
Para la expansión de una franquicia se pueden recurrir a más herramientas que no sólo sean portales y ferias. De hecho en los últimos 5 años el número de enseñas de más de 10 años de historia se ha reducido un 90% en la participación de estos eventos. Quizá ya no necesiten participar o hayan encontrado otros caminos para adquirir inversores. Estas empresas se han centrado en sus propias herramientas y acciones de marketing propio. Principalmente en tres:
Campaña de comunicación y PR: Manteniendo una relación con los medios de comunicación, generando noticias, buscando presencia en los medios. Otra vía ha sido su propia comunicación con los inversores a través de Mail Marketing, Blogs con contenidos, Revistas internas, Aplicaciones móviles, eventos propios enfocados a captar visitantes y potenciales candidatos, campañas de comunicación en medios que aporten visibilidad de marca y notoriedad.
Organización de eventos: La organización de un evento con un motivo especial es una herramienta muy productiva para las franquicias. Aprovechar la inauguración de un establecimiento para realizar un evento especial e invitar a potenciales candidatos hace que la tasa de conversión aumente un 70%. “El efecto GUAU”: es decir los candidatos indecisos ven en persona y en vivo y en directo un proyecto montado y funcionando. Si encima ese evento es un éxito y consigue llamar la atención por su montaje, participación, volumen de personas, celebrities, etc… pues el porcentaje aumentará. Se enamorarán por lo que vean.
- Estrategia de Marketing Online orientada a la captación de candidatos cualificados: Hoy en día las batallas por la adquisición de candidatos de franquicia se libran en Internet. Por eso los portales viven de las analíticas y de la atracción de visitantes y contactos, por eso se paga en posicionamiento en Google a través de AdWords. Pero ¿por qué montar una estrategia en webs de terceros? Es decir, lo que deberíamos hacer las franquicias es trabajar el posicionamiento propio de la franquicia. Cuidar la web es un factor clave y trabajar diferentes estrategias de atracción de leads o candidatos.
Aprovechar el Marketing Online puede ser clave en el desarrollo de la expansión de una franquicia. Mezclar estas 3 acciones pueden traer un éxito rotundo en la campaña de una franquicia. Conseguir tener presencia en los medios, tener una buena página web, un formulario de contacto eficaz, un proceso de automatización y AutoResponders a las solicitudes o incluso saber cualificar los contactos no sólo permitirán ahorrar dinero sino que hará que podamos centrarnos en los candidatos que realmente tengan posibilidades para convertirse en franquiciados.
Para el uso del Marketing para franquicias se han desarrollado multitud de herramientas que hoy en día están al alcance de todos. Muchas de ellas tienen versiones gratuitas (mailchimp para el mail marketing, wordpress para la web), y otras son asequibles para todos los bolsillos (LeadPages o Instapage). También existen herramientas más avanzadas y que engloban todo el conjunto de utilidades para llevar a cabo toda una estrategia concreta (Hubspot o Marketo) aunque habría que profundizar en las necesidades y objetivos concretos.
Para lograr éxito, necesitas tener bien definida la estrategia, los contenidos y las herramientas que vas a utilizar. El coste al final no es más elevado que el conjunto de métodos tradicionales (portales de franquicia, mailings masivos, compra de bases de datos y ferias) pero los resultados son exponencialmente más eficaces. De hecho está contrastado que mediante estas técnicas de marketing los candidatos que se obtienen para la franquicia están un 65% más cualificados que el resto por lo que tienes un porcentaje de éxito mayor.
Infografia-Captar-Franquicias.png
A las pruebas nos podemos remitir. Por experiencia: ¿qué candidato tiene más posibilidades de franquiciarse, el que ha entrado directamente por el formulario de la web de tu franquicia o el que entra por otra vía tradicional? La respuesta está clara, según datos publicados, los candidatos que entran por los formularios propios de la web de una franquicia tienen un 75% más de éxito que el resto.

Training budget. How can you approve without making changes?

http://disolgich.blogspot.com.es/2016/06/presupuesto-de-capacitacion-como-lograr.html

traducido por Federico Dilla

Training budget. How can you approve without making changes?
Training budget.
How do you feel when your boss tells you to change again, the Annual Budget Training?
In this post, I want to share with you some keys to make you pass your training budget without having to make changes or modifications.


If you are directly responsible for training or management people management in your company, there are several annoying and unpleasant situations related to budget the money needed to carry out your annual training plan.
You esmeraste to the fullest, when drawing up the annual training plan and when you presented for the first time for approval, you realize that one of the first headings or items in the master budget is cut, it is precisely the training.
The causes of the cut can be diverse, little money to finance, lack of clarity in the implementation of the planned actions, distrust of training providers, actions that can not prove their worth, etc.
It's happened to almost all who have responsibility in this matter. I have worked in companies with guys budgets (less than 30 000.00 Cuban pesos a year) and powerful companies, with wide budgets, with more than 4 million dollars for the training.
In almost all (with honorable exceptions) I have found a constant, a paradox is repeated: human capital is the most important, proclaim loudly CEOs with whom I worked and suddenly, in the process of budgeting expenses for the year, one of the first items of expenditure analyzed ad nauseam and even cut is the training.
Those who do this are killing the commitment and development of its employees and in the end, sooner rather than later, be affected or diminished results of their companies.
Now, you wondered why that happens, why I changed both my budget figures? What I can do to not pass or at least to make changes and cuts are not so drastic?
In this post, I want to share with you some keys to make you pass your training budget without having to make changes or modifications.
Beforehand I will say that many of them were problems with crashed and then could turn into good practice. Some years passed before he could apply them all, but the results that threw, I was encouraged to continue to apply them and now share with you.
How can you pass the budget Training in your company without making changes?

Reflections and useful questions:


Define the direction of your company, how or how.

It seems obvious, but many forget this crucial step. There are many ways or ways to make a training budget.

The important thing is to choose one or a combination of several at the same time and negotiate with time, with the direction of your company. (And / or those in delegating responsibility, accountants, financial planners, etc.)

Main advantage: you know beforehand frame or ceilings that will move your budget and you yourself can make the necessary adjustments, before taking it to approval.

Examples: They could decide that the training budget will be based on:

A percentage of the total expenses of the Company.
A lower or higher percentage, the training budget executed during the previous year.
A historical average amount per trained worker.
Estimate costs only actions necessary training for key personnel. (In times of crisis)
Estimate the costs of training all actions necessary to carry out successfully the strategy of the company.

Make effective diagnosis of training needs.

Do you know how it will affect the strategic policy of your company to the training needs of your employees?
What diagnostic techniques are the most used and most effective ways to detect training needs in your company?
Can you incorporate other simpler, cheaper and participatory techniques?
Do they participate in the diagnosis, leaders at all levels, in conjunction with its partners and people management area?
Does the diagnosis covers all workers?

Be clear about how and who will manage and control the training budget.

Is full responsibility for the management area people?
Is full responsibility of managers and middle managers?
Is there shared responsibility between the area of ​​people management and managers?

How do I justify it?

You understand and you can make others understand the differences between an expense and an investment, even if you follow budgeted as expenses?
Do you have sufficient evidence to demonstrate the impact of training activities last year and estimated for the current?
Do you have clear objectives of each program, each training action and you know to communicate effectively?
You have developed a training plan for the entire company, which includes plans for each area, prepared and negotiated with their employers or colleges?
You have defined the actions or programs and costs for each group of workers in specific or selected: keys, executives, managers, etc.?
What are the actions or training programs, which represent a greater impact on the fulfillment of the mission and vision of your company?
You have prepared an executive summary, where you expose the main data of interest or KPI's Training? (Costs per employee, hours or training activities per employee, hourly training costs, estimated labor productivity increases associated with training, etc.)
Can you demonstrate the levels of coordination that already have with training providers?


Expense items to consider

You have clear and well broken all cost elements that make up the training budget?

Does each item of expenditure training has real support?

Remember it is not the same to say, 30,000 pesos to train key workers, to 30,000 pesos to carry 200 shares and each share with an estimated cost associated with a supplier, shown on a simple Excel spreadsheet.
Nor, they need 1000 pesos to buy management books, which say they need to buy 50 books for 50 areas, with an estimated price of 20 pesos each.


In today's world, where uncertainty is a constant and cash flows are so tight, it is very difficult to make a training budget in a company and all of a sudden you approve, without modification or cuts.

However, I advise you not to give up the possibility of making a good training budget, without having to suffer so much, avoid duplications in the process and that truly serves the interests of your company and its involved.

Presupuesto de Capacitación. ¿Cómo lograr que te lo aprueben sin hacerle modificaciones?

¿Cómo te sientes, cuando tu jefe te dice que debes cambiar otra vez, el Presupuesto Anual de Capacitación?
En este Post, quiero compartir contigo, algunas claves para lograr que te aprueben tu Presupuesto de Capacitación, sin tener que hacerle cambios o modificaciones.


Si eres el responsable directo de la Capacitación o el directivo de gestión de personas en tu empresa, hay varias situaciones molestas y desagradables, relacionadas con presupuestar los montos de dinero necesarios, para llevar a cabo tu Plan Anual de Capacitación.
Te esmeraste al máximo, a la hora de confeccionar el plan anual de capacitación y cuando lo presentaste por primera vez para su aprobación, te das cuenta que uno de los primeros acápites o ítems del presupuesto maestro que se recortan, es precisamente el de Capacitación.
Las causas del recorte pueden ser diversas, poco dinero para financiarlo, poca claridad en la ejecución de las acciones previstas, desconfianza de los proveedores de capacitación, acciones que no pueden demostrar su valía, etc. 
Nos ha pasado a casi todos los que tenemos responsabilidad con este asunto. He trabajado en empresas con presupuestos chicos (menos de 30 000.00 pesos cubanos al año) y en empresas poderosascon presupuestos holgados, con más de 4 millones de dólares destinados a la Capacitación.
En casi todas (con honrosas excepciones) he comprobado una constante, una paradoja que se repite:el capital humano es el más importante, pregonan a viva voz los directores generales con los que he trabajado y de pronto, en el proceso de presupuestación de los gastos para el año, uno de los primeros elementos del gasto que analizan hasta la saciedad e incluso se recortan, es el de Capacitación.
Los que hacen esto, están matando el compromiso y el desarrollo de sus colaboradores y al final, más temprano que tarde, verán afectados o menguados  los resultados de sus empresas.
Ahora, te has preguntado ¿por qué pasa eso, por qué me cambian tanto las cifras de mi presupuesto? ¿Qué puedo hacer para que no pase o por lo menos, para que los cambios y recortes no sean tan drásticos?
En este Post, quiero compartir contigo, algunas claves para lograr que te aprueben tu Presupuesto de Capacitación, sin tener que hacerle cambios o modificaciones.
De antemano te diré que muchas de ellas fueron problemas con los choqué y que después pudeconvertir en buenas prácticas. Pasaron algunos años, antes de poder aplicarlas todas, pero los resultados que arrojaron, me estimularon a seguir aplicándolas y ahora las comparto contigo.
¿Cómo lograr que te aprueben el presupuesto de Capacitación en tu Empresa sin hacerle cambios?

Reflexiones y preguntas útiles:


  1. Definir con la dirección de tu Empresa, la manera o forma de hacerlo.

Parece obvio, pero muchos olvidan este crucial paso. Existen muchas maneras o formas de hacer un presupuesto de capacitación.

Lo importante es escoger una o la combinación de varias a la misma vez y negociarlo con tiempo, con la dirección de tu empresa. (y/o con aquellas personas en que deleguen la responsabilidad, contadores, financieros, planificadores, etc.)

Principal Ventaja: Conoces previamente el marco o los límites máximos en que se moverá tu presupuesto y tú mismo podrás hacer los ajustes necesarios, antes de llevarlo a aprobación.

Ejemplos: Podrían decidir que el Presupuesto de Capacitación, será sobre la base de:

  • Un porcentaje de los gastos totales de la Empresa.
  • Un porcentaje inferior o superior, al presupuesto de capacitación ejecutado durante el año anterior.
  • Un monto promedio histórico por trabajador capacitado.
  • Estimar los costos solo de las acciones de capacitación necesarias para el personal clave. (en épocas de crisis)
  • Estimar los costos de todas las acciones de capacitación necesarias, para llevar a cabo con éxito la estrategia de la empresa.

  1. Hacer un diagnóstico efectivo de necesidades de capacitación.

  • ¿Conoces cómo afectará la política estratégica de tu empresa a las necesidades de capacitación de tus trabajadores?
  • ¿Qué técnicas de diagnóstico son las más utilizadas y las más efectivas para detectar las necesidades de capacitación en tu empresa?
  • ¿Puedes incorporar otras técnicas más sencillas, económicas y participativas?
  • ¿Participan en el diagnóstico, jefes en todos los niveles, de conjunto con sus colaboradores y área de gestión de personas?
  • ¿El diagnóstico abarca a todos los trabajadores?

  1. Tener claro cómo y quiénes gestionan y controlan el presupuesto de capacitación.

  • ¿Es responsabilidad total del área de gestión de personas?
  • ¿Es responsabilidad total de los directivos y mandos intermedios?
  • ¿Existe responsabilidad compartida entre el área de gestión de personas y los directivos?

  1. ¿Cómo justificarlo?

  • ¿Entiendes y puedes hacer entender a los demás, las diferencias entre un gasto y una inversión, aunque lo sigas presupuestando como gastos?
  • ¿Tienes los elementos suficientes para demostrar los impactos de las acciones de capacitación del año anterior y los estimados para el actual?
  • ¿Tienes claros los objetivos de cada programa, de cada acción de capacitación y lo sabes comunicar de forma efectiva?
  • ¿Tienes elaborado un Plan de Capacitación para toda la Empresa, que incluye Planes en cada área, elaborados y negociados o colegiados con sus jefes?
  • ¿Tienes definidas las acciones o programas y costos por cada grupo de trabajadores en específicos o seleccionados: claves, directivos, mandos medios, etc.?
  • ¿Cuáles son las acciones o programas de capacitación, que suponen un mayor impacto en el cumplimiento de la misión y visión de tu empresa?
  • ¿Tienes elaborado un resumen ejecutivo, donde expongas los principales datos de interés o KPI’s de Capacitación? (costos por trabajador, horas o acciones de capacitación por trabajador, costos por horas de capacitación, incrementos estimados en la productividad del trabajo asociado a la capacitación, etc.)
  • ¿Puedes demostrar los niveles de coordinación que ya tienes con los proveedores de capacitación?


  1. Elementos de gastos a tener en cuenta

  • ¿Tienes claros y bien desglosados todos los elementos de gastos que componen el Presupuesto de Capacitación?

  • ¿Cada elemento del gasto de capacitación tiene un respaldo real?

Recuerda que no es lo mismo decir, 30 000 pesos para Capacitar a los trabajadores claves, que 30 000 pesos para ejecutar 200 acciones y cada acción con un costo asociado estimado y con un proveedor, mostrado en una simple hoja de Excel.
Como tampoco, que necesitan 1000 pesos para comprar libros de management, que decir que necesitan comprar 50 libros para 50 áreas,  con un precio estimado de 20 pesos cada uno.


En el mundo actual, donde la incertidumbre es una constante y los flujos de caja son tan ajustados, es muy difícil hacer un Presupuesto de Capacitación en una empresa y que de golpe y porrazo te lo aprueben, sin hacerles modificaciones o recortes.

No obstante, te aconsejo que no renuncies a la posibilidad de hacer un buen Presupuesto de Capacitación, sin tener que sufrir tanto, evitar duplicidades en el proceso y que de verdad responda a los intereses de tu empresa y de sus implicados.