miércoles, 18 de mayo de 2016

What is it:? contextual planning,Planning audience profile, podcasting, Pop-under, Pop-up, Portability, Post-roll, Pre-roll

What is it:?

contextual planning
Defining campaign objectives based on the contents of Web pages considered.

Planning audience profile
Planning and buying process based on the profile of the target audience of a target and not the general profile of each site considered. The value of the medium passes the contribution that the profile of each user makes the campaign.

podcasting
It is made available to the user for download (usually in MP3 format), a multimedia file.

Pop-under
ad format that appears under a window open in the browser and is hidden until this window is closed, moved or minimized.

Pop-up
advertising format that appears as a pop-up window on a browser window open.

Portability
Changing a telephone operator to another while retaining the line number.

Post-roll
Advertising in video format that is issued after the audiovisual content that the user wants to see.

Pre-roll
Advertising in video format that is issued before the audiovisual content that the user wants to see.


¿Qué es:?

Planificación contextual
Definición de los objetivos de campaña en función de los contenidos de las páginas web consideradas.

Planificación por perfil de audiencia
Proceso de planificación y compra basado en el perfil de la audiencia de un target objetivo y no en el perfil general de cada site considerado. El valor pasa del medio a la aportación que el perfil de cada usuario hace a la campaña.

Podcasting
Se trata de poner a disposición del usuario, para su descarga (normalmente, en formato MP3), un archivo multimedia.

Pop-under
Formato publicitario que aparece debajo de una ventana abierta en el navegador y que queda oculto hasta que esta ventana se cierra, se mueve o se minimiza.

Pop-up
Formato publicitario que aparece como una ventana emergente sobre una ventana del navegador abierta.

Portabilidad
Cambio de un operador telefónico a otro manteniendo el número de línea.

Post-roll
Publicidad en formato de vídeo que se emite después del contenido audiovisual que el usuario desea ver.

Pre-roll

Publicidad en formato de vídeo que se emite antes del contenido audiovisual que el usuario desea ver.