lunes, 18 de mayo de 2015

Facebook Discover the Key to hurt Google

http://globalfindconsulting.com/2015/05/14/facebook-descubre-la-clave-para-hacer-dano-a-google/

traducido por Federico Dilla
Facebook Discover the Key to hurt Google

Google Facebook

By José Luis de Haro and Chema Flores in El Economista.

The social network Mark Zuckerberg continues to build his own empire and facing down giants like Google. Facebook is already working on a search engine that allows users to find articles and other information to hang on your wall without having to resort to other search engines such as Google or Yahoo !.

Thus the company improves the user experience, especially navigating through mobile and invites them to strengthen the ecosystem of Facebook applications, a modus operandi that the user benefits not only itself but also to the social network and advertising possibilities.

In the US, some users of the world's largest social network have been able to experiment with this new modality in the IOS operating system for mobile. With a simple click on the "add a link" option (add a link), Facebook allows you to find the link to the information you want to share in the social network. Search results are prioritized according to the likelihood of this link to be shared on the network as well as its update and the number of times it has been shared.

At the moment it is not clear if Facebook search engine performs its search within the social network itself or seeking external links out of your website. According to TechCrunch website, the social network Mark Zuckerberg has right now more than a billion posts where to find information, data that Google does not have access.

To foster Instant Articles

This search engine is no more than a piece in the plan of Facebook to keep users within the social network. In fact, the company has already announced Instant Articles, a new way natively articles are published in their news feed and publishers share the advertising revenue derived therefrom.

Specifically, the social network Mark Zuckerberg has partnered with The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel and Bild Online to offering "faster experience" and " a number of interactive features that allow publishers to bring their stories in new ways, "says Facebook.

To do this, the network provides a number of tools to editors as the presence of large photographs, use interactive maps to tell stories or use of videos on autoplay.

GlobalFind Management Consulting

Facebook Descubre la Clave para Hacer Daño a Google

Google Facebook
Por José Luis de Haro y Chema Flores en El Economista.
La red social de Mark Zuckerberg continúa creando su propio imperio y plantando cara a gigantes como Google. Facebook trabaja ya en un motor de búsqueda que permitirá a sus usuarios encontrar artículos y demás información para colgar en su muro sin necesidad de tener que acudir a otros buscadores como el de Google o Yahoo!.
De esta forma la compañía mejora la experiencia de sus usuarios, especialmente en la navegación a través del móvil e invita a los mismos a reforzar el ecosistema de aplicaciones de Facebook, un modus operandi que beneficia no sólo al propio usuario sino también a la red social y sus posibilidades publicitarias.
En Estados Unidos, algunos usuarios de la red social más grande del mundo ya han podido experimentar con esta nueva modalidad en el sistema operativo iOS para móvil. Con un simple click sobre la opción “add a link” (añada un link), Facebook permite buscar el link de la información que el usuario quiera compartir en la red social. Los resultados de la búsqueda se priorizan según la probabilidad de este link de ser compartido en la red así como su fecha de actualización o el número de veces que haya sido compartido.
De momento no ha quedado claro si el buscador de Facebook realiza sus búsquedas dentro de la propia red social o busca links externos fuera de su portal. Según el portal TechCrunch, la red social de Mark Zuckerberg cuenta en estos momentos con más de un billón de posts en los que buscar información, datos a los que Google no tiene acceso.
Para Fomentar Instant Articles
Este motor de búsqueda no es más que una pieza más en el plan de Facebook por mantener a sus usuarios dentro de la red social. De hecho, la compañía ya ha anunciado Instant Articles, una nueva forma en la que se publican artículos de forma nativa en su feed de noticias y compartir con las editoras los ingresos publicitarios derivados de los mismos.
En concreto, la red social de Mark Zuckerberg se ha aliado con The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel Online y Bild a los que ofrece “una experiencia más rápida” y “una serie de características interactivas que permiten a los editores traer sus historias en nuevas formas”, explica Facebook.
Para hacerlo, la red social establece una serie de herramientas a los editores como la presencia de grandes fotografías, el uso de mapas interactivos para contar historias o el empleo de los vídeos en reproducción automática.
GlobalFind Management Consulting