jueves, 23 de octubre de 2014

increasing your #conversionrate and maximize #ROI.

Keys to increase organic traffic to your website 

autor 

Roberto Moragón

http://increnta.com/blog/aumentar-el-trafico-organico 

traduccion Federico Dilla

This webinar will last 60 minutes and is aimed at managers and marketers like you who want to improve the visibility of your brand online and optimize their assets and marketing campaigns, seeking to capture a greater number of leads, increasing your conversion rate and maximize ROI. 

Now consider the 6 key to be covered in this seminar as a strategy to increase organic traffic to your website: 

1 Achievement of objectives 

Having clearly defined goals you want to reach are the key to success. Without goals there is no path and aimlessly to go, you never know what strategies pose much less what actions to take. Obviously there is nothing to get. 

If, however, you're clear about your goals, but you have resigned or shaping the current landscape of your business, let me tell you a mindset that's for mediocre, for the heap. But I'm sure you do not do their part. 

Do you want your web site appears on the first search results on Google? Are you interested in attracting qualified organic traffic without paying more? Pay close attention and take notes. In this seminar you will find the answer. 

2 How to interpret your web KPIs 

As you know, the KPIs help you define and measure the progress of your company towards achieving its objectives. Knowing that KPIs measure and how to interpret the results, it will take you understand the actual situation of your business and thus establish immediate improvement actions that attack the roots of the deficiencies are presented at the time. 

3 Dirty vs. Traffic clean traffic 

You have not been disappointed when you launch a campaign looking to get qualified traffic to your buyer point person and the result is very frustrating and discouraging. You're not the only one, to me it has also happened to me, but through trial and error I discovered that no market segmentation, it can make you reach any audience and volume, but not the one you're looking for. 

It is very important at this point that you understand who your target audience and the different stages through before becoming a potential customer and so on that basis you can set the right strategies to get a clean, qualified, quality traffic. 

4 Marketing Automation 

Marketing automation is a great strategy and a great opportunity for lead generation, advanced traffic segmentation, cultivation of leads or lead nurturing and lead scoring.

This leads to benefits such as reducing the cost of customer acquisition, building relationships in the short and medium term to leads who have not yet become customers or promoters of your brand, increasing your return on investment and measurement results in real time. 

  5 Case Studies 

Check that there are companies that thanks to these 4 keys and have succeeded in increasing organic traffic to your website, increasing the volume of visits and generating business opportunities that have subsequently become customers and promoters of their respective brands, will help to realize that it is time to radically change the way you do marketing and take the plunge into the new age of marketing, marketing that transforms.



Claves para aumentar el tráfico orgánico de tu web

Este Webinar tendrá una duración de 60 minutos y está dirigido a directivos y responsables de marketing como tú, que quieren mejorar la visibilidad de su marca en Internet, así como optimizar sus activos y campañas de marketing, buscando captar un mayor número de leads, incrementando su tasa de conversión y máximizando el ROI.
Consideremos ahora, las 6 claves que se cubrirán en este seminario como estrategia para aumentar el tráfico orgánico de tu web:
1. Consecución de objetivos
Tener claramente establecidos los objetivos que quieres alcanzar son la clave para obtener el éxito.Sin objetivos no hay rumbo y sin un rumbo fijo a donde ir, nunca sabrás que estrategias plantear ni mucho menos que acciones tomar. Obviamente no hay nada que conseguir.
Si por el contrario, tienes claros tus objetivos, pero te has resignado o conformado al panorama actual de tu empresa, déjame decirte que una mentalidad así es para mediocres, para los del montón. Pero estoy seguro que tú no haces parte de ellos.
¿Quieres que tu sito web aparezca en los primeros resultados de búsqueda en Google? ¿Estás interesado en atraer tráfico orgánico cualificado sin pagar más? Presta mucha atención y toma nota. En este seminario encontrarás la respuesta.
2. Cómo interpretar las KPIs de tu web
Como sabrás, las KPIs te ayudan a definir y medir el progreso de tu compañía hacia la consecución de sus objetivos. Saber que KPIs medir y cómo interpretar sus resultados, te llevará a entender la situación real de tu negocio y de esta forma establecer acciones de mejora inmediatas, que ataquen de raíz las deficiencias que se estén presentando en el momento.
3. Tráfico sucio vs. tráfico limpio
No te has sentido decepcionado cuando lanzas una campaña buscando obtener tráfico cualificado que apunte a tu buyer persona y el resultado es muy frustrante y desalentador. No eres el único, a mi también me ha pasado, pero a base de prueba y error he descubierto que la no segmentación del mercado, te puede hacer llegar a cualquier tipo de público y en volumen, pero no al que tu estás buscando.
Es muy importante, en este punto que comprendas quién es tu público objetivo y las diferentes etapas que atraviesa antes de convertirse en un cliente potencial y así en base a ello que puedas establecer las estrategias correctas para obtener un tráfico limpio, cualificado, de calidad.
4. Marketing Automation
La automatización del marketing es una excelente estrategia y una gran oportunidad para lageneración de leads, la segmentación avanzada del tráfico, el cultivo de leads o lead nurturing y el lead scoring.
Esto conlleva a beneficios como la reducción del costo de adquisición por cliente, el establecimiento de relaciones a corto y mediano plazo con los leads que aún no se han convertido en clientes o promotores de tu marca, aumento en el retorno de tu inversión y medición de resultados en tiempo real.
 5. Casos de Éxito
Comprobar que hay empresas que gracias a estas 4 claves ya han logrado aumentar el tráfico orgánico de su web, aumentando el volumen de sus visitas y la generación de oportunidades de negocio que posteriormente se han convertido en clientes y promotores de sus respectivas marcas, te ayudarán a darte cuenta que es tiempo de cambiar de forma radical tu forma de hacer marketing y dar el gran salto a la nueva era del marketing, el marketing que transforma.