What is it?:
Premium
I sobretarificado; that has a cost that goes beyond mere technical cost needed to develop a service, and is meant as margin for the advertiser. It came with the advent of SMS Premium to pay the cost of content over standard SMS, at a much lower price for regular courier service. SMS, has been extended to other technologies.
Private Ad Echange (Private Ad Exchange)
virtual trading environment managed by a web editor or exclusivist that different buyers access to inventory available for purchase in any of the formats permitted by the owner or operator of the site. These environments are able to manage so-called performance campaigns, run auctions in real time, manage data and print profiles and assign each to purchase model with better effective CPM for the owner of the environment.
contextual Advertising
Advertising that is placed in relation to the specific content of a page in a web, such as watching a car ad when we read a news engine.
Online Video Advertising
It refers to the audiovisual advertising that accompanies the video content distributed over the Internet in order to be consumed in streaming or downloaded to devices such as computers and mobile phones. Video advertising can be issued before (pre-roll), during (Mid-roll) or after (post-roll) content.
Bid
Price offered by a buyer to purchase a given site placement. Auction systems in real-time and automated management used to determine the initial value of the purchase and calculate the effective CPM.
pull
Sending information by the user. A "pull-push" campaign is a campaign where the user makes a first action request (pull) and answers (push).
Push
Sending information requested by the user. A "campaign push" is a campaign to send information (sms, email, etc.). Sale of mobile content, serves to differentiate content sales services (pull-push) subscription services (a single pull, push many).
¿Qué es?:
Premium
Sobretarificado; que tiene un coste que va
más allá del mero coste técnico necesario para desarrollar un servicio, y que
se entiende como margen para el anunciante. Surgió con la irrupción de los SMS
Premium para abonar el coste de contenidos frente a los SMS Estándar, a un
precio mucho menor para un servicio de mensajería normal. Del SMS, se ha
extendido al resto de tecnologías.
Private
Ad Echange (Ad Exchange privado)
Entorno comercial virtual gestionado por un
editor web o exclusivista en que diferentes compradores acceden al inventario
disponible para la compra en cualquiera de los formatos permitidos por el
propietario o gestor del site. Estos entornos son capaces de gestionar las
denominadas campañas a rendimiento, ejecutar subastas en tiempo real, gestionar
datos y perfiles y asignar cada impresión al modelo de compra con mejor CPM
efectivo para el propietario del entorno.
Publicidad
contextual
La publicidad que se pone en relación con el
contenido específico de una página en una web, como por ejemplo ver un anuncio
de coches cuando leemos una noticia de Motor.
Publicidad
de Vídeo Online
Se refiere a la publicidad audiovisual que
acompaña al contenido de vídeo distribuido a través de Internet con el objeto
de ser consumido en streaming o descargado a dispositivos como ordenadores y
teléfonos móviles. La publicidad de vídeo se puede emitir antes (Pre-roll),
durante (Mid-roll) o después (Post-roll) del contenido.
Publisher
(Ver Editor)
Puja
Precio ofrecido por un comprador para
adquirir un determinado emplazamiento publicitario. En los sistemas de subasta
en tiempo real y gestión automatizada sirve para determinar el valor inicial de
la compra y calcular el CPM efectivo.
Pull
Envío de información por parte del usuario.
Una campaña “pull-push” es una campaña donde el usuario hace una primera acción
de solicitud (pull) y se le responde (push).
Push
Envío de información solicitada por el
usuario. Una “campaña push” es una campaña de envío de información (por sms,
email, etc). En venta de contenidos móviles, sirve para diferenciar servicios
de venta de contenido (pull-push) de servicios de suscripción (un único pull,
muchos push).