miércoles, 25 de marzo de 2015

CPM, CPC, CPL, CPA, ... next, the CPD The CPD or cost per item is the new variable introduced by the Internet of Things to the actions of marketing and communication

http://edriel.com/internetofthingsreports/cpm-cpc-cpl-cpa-lo-proximo-el-cpd/

traducido por Federico Dilla

CPM, CPC, CPL, CPA, ... next, the CPD
The CPD or cost per item is the new variable introduced by the Internet of Things to the actions of marketing and communication
CPM, CPC, CPL, CPA, …  lo próximo, el CPD
The Internet of things adds a new variable insurance will be crucial in conducting future marketing campaigns.

This is the CPD or cost per data collected through the technology that allows us to connect the physical and digital. How much is the data related to the product for a brand?

CPM, CPC, CPL, CPA, ... next, the CPD



And here it may be the paradigm shift that occurs when the payer is the supplier to the customer to use their product. The decision to add an extra to a newly purchased vehicle will remain the client but may in some cases pay the seller. The information is very valuable and the Internet of cosashace that this change of roles possible.

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In a comparative analysis of digital communication environments vs. IoT, we have:

User Interface: desktop devices, tablets and mobile vs. objects.
User Sessions: unique and visits vs. uses the object.
Clicks: user interaction with areas of communication vs. interaction with the functionality of the object.
Conversions: sales vs. sales.
For this we need to implement marketing logics best able to gather more information more dynamically and behavioral variables expected from the outset are incorporated. These are new models of decision from the user side.

The technology already exists and is getting better in their smaller size, cost, autonomy, ... What's missing ?. The answer is imagination and creativity to add to objects new value for its users and for brands. This is the value that can provide marketing agencies and communication to their customers.

The Internet of things brings a whole world of new opportunities in communication and marketing.


And it's not only data
Using the information generated by the Internet of Things will result in increased productivity by increasing process efficiency and improving digitized services in real time. And if it is true that there will be people and companies entering the ecosystem before others, access to knowledge and experiences of others and curve downward price usually seen over time is a guarantee that in the future Most people will be assimilated and will reap the benefits generated by these technologies IoT

CPM, CPC, CPL, CPA, … lo próximo, el CPD

El CPD o coste por dato es la nueva variable que introduce el Internet de las cosas a las acciones de marketing y comunicación


El Internet de las cosas añade una nueva variable que seguro va a ser determinante en la realización de futuras campañas de marketing.
Esto es el CPD o coste por dato recopilado a través de la tecnología y que nos permite conectar lo físico con lo digital. ¿Cuánto vale el dato relacionado con el producto para una marca?
CPM, CPC, CPL, CPA, …  lo próximo, el CPD

Y aquí puede darse el cambio de paradigma que se produce cuando quien paga es el proveedor con el fin de que el cliente use su producto. La decisión de añadir un extra a un vehículo recién comprado seguirá siendo del cliente pero puede que en algunos casos lo pague el vendedor. La información es muy valiosa y el Internet de las cosashace que este cambio de roles sea posible.
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En una análisis comparativo de entornos de comunicación digital vs. IoT, tenemos:
  • Interface de usuario:  dispositivos escritorio, tablets y móviles vs. objetos.
  • Sesiones de usuario: visitas únicas y totales vs. usos del objeto.
  • Clicks: interacción del usuario con áreas de comunicación vs. interacción con las funcionalidades del objeto.
  • Conversiones: ventas vs. ventas.
Para esto necesitamos implementar lógicas de marketing con mejor capacidad para recoger más información de forma más dinámica y que se incorporen las variables del comportamiento esperado desde el primer momento. Estos son nuevos modelos de decisión desde el lado del usuario.
La tecnología ya existe y es cada vez mejor en sus tamaños más reducidos, coste, autonomía,… ¿Qué es lo que falta?. La respuesta es imaginación y creatividad para añadir a los objetos nuevos servicios de valor para sus usuarios y para las marcas. Este es el valor que pueden aportar las agencias de marketing y comunicación a sus clientes.

El Internet de las cosas aporta un enorme mundo de nuevas oportunidades en comunicación y marketing.


Y no sólo son datos

La utilización de la información generada por el Internet de las cosas tendrá como resultado el incremento de la productividad por el aumento de la eficiencia de los procesos digitalizados y la mejora de los servicios en tiempo real. Y si es cierto que habrá personas y compañías que entren al ecosistema antes que otras, el acceso al conocimiento y experiencias de otros y la curva a la baja de los precios que suele presentarse, con el tiempo es una garantía de que en el futuro la mayor parte de las personas habrá asimilado y estará aprovechando los beneficios generados por estas tecnologías IoT