miércoles, 1 de junio de 2016

Before exporting to Japan, note

http://www.diariodelexportador.com/2016/05/consejos-antes-de-exportar-japon.html

traducido por Federico Dilla
Before exporting to Japan, note

By Victor Mondragon
Adviser export market analyst and trainer on foreign trade. Consultant of the Peruvian Chamber of Foreign Trade. Founder and editor of the Journal of the Exporter.




Japan is the third world economy this thanks to strong industrial economy has formed a well prepared working masses, a high savings rate and an intense promotion of industrial development and foreign trade. Moreover, Japan has no natural resources, so thanks to trade with the outside is supplied. This supports the fifth place as an importer.

Therefore, Japan ranks as an attractive market for export. But as every market has its own peculiarities. Therefore, if you have decided to export to Japan should consider the following:

Business customs. The modus operandi of the Japanese buyer is retracted, but if he is interested in the product, request comprehensive information about materials, quality, colors and prices. Why must visit fairs, meetings or other events, provided with all contact information and product offerings of the company (business cards, catalogs, samples ...)

Language. It is recommended to have the help of an interpretation service in communications or business meetings. In Japan, employers often do not speak English and even if they do, prefer to hold meetings in Japanese. This fact must be taken into account when translating the website of the company, and other information documents.

Patience. The establishment of relations with Japanese customers takes time. Japan is a destination whose profitability is often asked to medium or long term.

Constancy. It has to be willing to stay on the market, so that year after year has to go to the same fairs and convey an image of business commitment to the Japanese buyer.

Adaptation. The business offer must be adapted to the tastes of Japanese consumers and not vice versa. The consumer is very demanding, and is willing to pay a price as long as quality is assured.

For information recommend visiting Japanese market JETRO (www.jetro.go.jp), Japanese agency that provides information on topics such as investment climate, legislation, procedures and formalities, assistance and incentives, taxes and employment.

If you are interested in started in export or expand your activities into new markets, you can contact me through the following online form with me. You can also communicate by writing to martinmondragon@outlook.com with export business advice.

Antes de exportar a Japón, tome nota

 
Asesor de exportación, analista de mercados y formador en temas de comercio exterior. Consultor de la Cámara Peruana de Comercio Exterior. Fundador y editor del Diario del Exportador.




Japón es la tercera economía mundial esto gracias a que cuenta con potente economía industrial formada por una masa trabajadora bien preparada, una elevada tasa de ahorro y una intensa promoción del desarrollo industrial y comercio exterior. Por otra parte, Japón carece de recursos naturales, por lo que se abastece gracias a los intercambios comerciales con el exterior. Esto sustenta, el quinto lugar como importador mundial.

Por lo anterior, Japón se ubica como un mercado atractivo para exportar. Pero como todo mercado, tiene sus propias peculiaridades. Por ello, si ha decidido exportar a Japón debe tener en cuenta lo siguiente:

Costumbres de negocios. La forma de actuar del comprador japonés es retraída, pero si se interesa por el producto, solicitará información exhaustiva acerca de materiales, calidad, colores o precios. Por ello ha de visitarse las ferias, reuniones o demás eventos, provisto de toda la información de contacto y oferta de productos de la empresa (tarjetas de visita, catálogos, muestrarios…)

Idioma. Se recomienda contar con la ayuda de un servicio de interpretación en las comunicaciones o en las reuniones de negocios. En Japón, los empresarios no suelen hablar inglés y aunque lo hagan, preferirán mantener las reuniones en japonés. Este hecho ha de tenerse en cuenta también a la hora de traducir la página web de la empresa, y demás documentos informativos.

Paciencia. El establecimiento de relaciones con clientes japoneses requiere tiempo. Japón es un destino cuya rentabilidad se suele plantear a medio o largo plazo.

Constancia. Se ha de tener la voluntad de permanecer en el mercado, por lo que año tras año se ha de acudir a las mismas ferias y transmitir una imagen de compromiso empresarial hacia el comprador nipón.

Adaptación. La oferta empresarial se debe adecuar a los gustos del consumidor japonés y no viceversa. El consumidor es muy exigente, y está dispuesto a pagar un precio siempre y cuando se asegura calidad.

Para obtener información del mercado japonés recomiendo visitar JETRO (www.jetro.go.jp), agencia japonesa que brinda información sobre temas como clima de inversiones, legislación, procedimientos y trámites, ayudas e incentivos, impuestos y empleo.

Si estás interesado en iniciarte en la exportación o ampliar tus actividades en nuevos mercados, puedes contactarme a través del siguiente formulario online conmigo. También puedes comunicarte escribiéndome a martinmondragon@outlook.com con asunto asesoria de exportación.