jueves, 15 de enero de 2015

Facebook: a social network that diversifies buying a company founded just 18 months ago

http://digitalmarketingtrends.es/la-red-social-facebook-compras/

traducido por Federico Dilla


Facebook: a social network that diversifies buying a company founded just 18 months ago

Not everyone can be Mark Zuckerberg and acquire businesses to diversify the supply of our business, but what is clear is that the company makes every effort to improve the user experience. Known to be its main asset and should take care of very well.

A few days ago just Networks also acquired the Quickfire platform for video compression and thus strengthen its strategy in this area. A great way to start the year is to make competition to Youtube, that's what they should think the directors of the social network. This may be because in 2014 the consumption of video on Facebook increased by 75% and the company strategy focuses on optimizing this type of content to improve, among other things, videos advertisers hosted on the platform.

Before this acquisition had already acquired almost newly founded company Wi.ai speech recognition. The founding members also receive financial compensation unpublished, have become part of the team of Facebook and announced that despite the purchase, the platform will remain available and open to the public free of charge. In this sense, social network, wanted to reinforce the new tool specially designed for mobile version launched in December. It is search through voice published and shared by users using a keyword content. With this, Facebook, incorporates a new voice recognition service that already have three of its strongest competitors like Apple, Microsoft or Google.

Facebook: una red social que diversifica comprando una empresa fundada hace tan sólo 18 meses

No todo el mundo puede ser Mark Zuckerberg e ir adquiriendo negocios para diversificar la oferta de servicios de nuestro negocio, pero lo que si está claro es que la compañía hace todo lo posible por mejorar la experiencia del usuario. Sabe que son sus principales activos y debe cuidarlos muy bien.
Hace tan sólo unos días también adquiría la plataforma Quickfire Networks para la compresión de vídeo y así reforzar su estrategia en este ámbito. Una manera excelente de comenzar el año es hacerle la competencia a Youtube, eso es lo que deben pensar los directivos de la red social. Esto puede deberse a que durante el año 2014 el consumo de vídeo en Facebook aumentó un 75% y la estrategia de la compañía se enfoca en optimar este tipo de contenidos para mejorar, entre otras cosas, los vídeos de los anunciantes alojados en la plataforma.
Antes de esta adquisición ya había adquirido la casi recién fundada compañía Wi.ai de reconocimiento de voz. Los miembros fundadores además de recibir una compensación económica no publicada, han pasado a formar parte del equipo humano deFacebook y anunciaron que a pesar de la compra, la plataforma seguirá disponible y abierta al público de manera gratuita. En este sentido, la red social, ha querido reforzar la nueva herramienta especialmente diseñada para su versión móvil puesta en marcha en diciembre. Se trata de la búsqueda a través de voz de contenido publicado y compartido por los usuarios usando una keyword. Con esto, Facebook, incorpora un nuevo servicio de reconocimiento de voz que ya poseen tres de sus competidores más fuertes como Apple, Microsoft o Google.