traducido por Federico Dilla
Alibaba vows to slash prices of wine imports via e-commerce mode
BEIJING, May 6 (Xinhua) -- E-commerce giant Alibaba is slashing prices of wine imports to China by offering direct sales to retailers, according to media reports Wednesday.
Using a business to business (B2B) model, Alibaba subsidiary 1688.com is connecting exporters in Spain to retailers in China, Liu Fei, a department manager at 1688.com was quoted as saying on Yicai.com.
The company's cross-border business plan will ease business between countries, improve efficiency and reduce the cost of imports, including wine, said Liu.
A bottle of wine for 10 euros (68.54 yuan) in Spain can cost more than 240 yuan in China after timely, costly import and transport procedures. The products often move from exporters, general agents, regional agencies and wholesalers before reaching retailers. Each handler will normally raise the price by 15 percent before handing the wine down, plus the costs of duty and logistics.
With the B2B platform of 1688.com, a 10-euro bottle of wine in Spain could be sold in China at the price of 116 yuan, less than a half of the price imported through normal channels, said Liu.
Alibaba se compromete a reducir los precios de las importaciones de vino a través del modo e-commerce
Mayo 06,2015
BEIJING, 06 de mayo (Xinhua) - El gigante del comercio electrónico Alibaba está recortando los precios de las importaciones de vino a China, ofreciendo ventas directas a los minoristas, según informes de prensa el miércoles.
Utilizando un modelo de negocio a negocio (B2B), Alibaba 1688.com filial está conectando exportadores en España a los minoristas en China, Liu Fei, un gerente de departamento en 1688.com según fue citado en Yicai.com.
Plan de negocios transfronterizos de la empresa facilitará los negocios entre los países, mejorar la eficiencia y reducir el costo de las importaciones, incluido el vino, dijo Liu.
Una botella de vino por 10 euros (68,54 yuanes) en España puede llegar a costar más de 240 yuanes en China después de los procedimientos de importación y transporte puntual, costosos. Los productos a menudo se mueven de los exportadores, agentes generales, los organismos regionales y mayoristas antes de llegar a los minoristas. Cada controlador normalmente subir el precio en un 15 por ciento antes de entregar el vino abajo, más los costos de servicio y logística.
Con la plataforma B2B de 1688.com, una botella de 10 euros de vino en España podría ser vendido en China en el precio de 116 yuanes, menos de la mitad del precio de importación a través de los canales normales, dijo Liu.